Czy mogę SIEBIE prosić do tańca?

Znam wiele osób, które chciałyby zacząć tańczyć, ale nie mają odwagi. Znam też sporo osób, które bardzo chciały tańczyć i wreszcie zaczęły to robić. No i całkiem nieźle znam siebie, która nie tylko kiedyś musiała zacząć, ale właściwie cały czas zaczyna kolejne style od początku. 
Czasami myślę sobie o wszystkich tych, którzy boją się przyjść na pierwsze zajęcia i dzisiaj powiem Wam coś ja, osoba bardzo zaawansowana w jednych stylach tańca i jednocześnie zupełnie początkująca w innych.
 
Co myślę, kiedy tańczę?
Co myślę, kiedy na tańcach obok mnie tańczy ktoś, kto zaczyna swoją przygodę z tańcem?
Co myślę, kiedy na tańcach obok mnie tańczą osoby, które tańczą lepiej niż ja?
Yy, czekaj, jak ona to zrobiła?
Co myślę, kiedy na tańcach tańczę z partnerem, który stosunkowo niedawno zaczął tańczyć?
Aha, spoko!
Co myślę, kiedy na tańcach tańczę z partnerem, który nie tylko doskonale zna technikę, ale też jest między nami taneczna chemia?
…!!!
 
Nie wiem dokładnie jak ująć to w sposób łagodny, a jednocześnie celny… ale może ta myśl przyda się komuś, kto się waha i obawia negatywnej oceny:
MNIE NAPRAWDĘ NIEWIELE OBCHODZI JAK TY TAŃCZYSZ NA ZAJĘCIACH. 
Serio. Tak szczerze mówiąc na treningu tańca najbardziej obchodzi mnie to jak ja tańczę. 
Nie obchodzi mnie czy robisz prawidłowo kroki, nie obchodzi mnie jaki styling robisz tańcząc salsę i nie obchodzi mnie czy jesteś za gruba. I jestem całkiem pewna, że prawie wszystkie osoby na zajęciach, które patrzą na Ciebie z nadętą miną zastanawiają się właśnie wtedy czemu im tak ślisko i czy ten obiad to był aby na pewno dobry pomysł… 
Przychodząc na zajęcia taneczne przychodzę tam po to, żeby się czegoś nauczyć, żeby coś poprawić. – W SOBIE, nie w Tobie. Jeśli przychodzę na zajęcia o niższym poziomie zaawansowania niż mój to nie po to, żeby zapłacić i poświęcić mój bardzo cenny i ograniczony czas na pośmianie się z Ciebie – najprawdopodobniej przyszłam tam, bo uznałam, że mój krok podstawowy nie jest dość dobry! (a dość dobry nie będzie nigdy, uroki kroków podstawowych!)  
 
Można wymyślić naprawdę wiele katastrof, które spotkają Cię w związku z tańcem. W kontekście mojego poprzedniego wpisu o wychodzeniu z dramatów muszę przyznać, że taniec to baaardzo wdzięczny temat do zrobienia wokół niego dramatu. Ale niemalże wszystko złe, co może wiązać się z tańczeniem to jest to, co Ty sam sobie zafundujesz. Niemalże wszystko złe wiąże się z tym, co Ty myślisz o sobie i jak Ty oceniasz siebie. Bo jeśli Ty o sobie myślisz dobrze, to żadne wypadanie z rytmu i żadne mylenie kroków nie sprawi, że poczujesz się najgorszy na świecie. Natomiast jeśli myślisz o sobie źle, to każdą pochwałę instruktora będziesz odbierać jako przejaw litości.
I mówię to dlatego, że w rożnych miejscach i w różnych sytuacjach byłam i przysięgam, że ze strony innych ludzi nie spotkało mnie w związku z tańcem nic złego. 
I przysięgam też, że jestem tu, gdzie jestem właśnie dlatego, że w ruchu, w tańcu stanęłam oko w oko z wszystkim, co o sobie myślę – o moich predyspozycjach, zdolnościach, tempie uczenia, słomianym zapale… To była długa droga weryfikacji wszystkiego, co mówili mi nauczyciele, rodzina, przyjaciele, szefowie, znajomi, a przede wszystkim ja sama. Tańczenie i moje różne perypetie z nim związane pomogły zobaczyć mi ile prawdy jest w tym, co o sobie myślę, a od tego już niedaleka droga do zdefiniowania kim właściwie jestem i powolnego budowania pewności siebie.
 
To nie są żadne odkrycia – to, że Ty sam jesteś swoim najlepszym przyjacielem i największym wrogiem. Twoich obaw przed treningiem i oceną na pewno nie zlikwiduje mój jeden post, a Ty nie poczujesz się ze sobą pewniej i swobodniej tylko dlatego, że ja mówię, że to kim jesteś w dużej mierze zależy od tego, co o sobie myślisz. Ale jeśli chcesz tańczyć to zapewniam, że warto dać sobie szansę, bo spełnienie marzenia lub zachcianki, bez względu na to czy jest to taniec, czy wspinaczka, czy mówienie po chińsku to całkiem niezły start w drogę, po przebyciu której może okazać się, że to, co inni o Tobie myślą to zupełnie nie Twój problem.
Znajdziesz mnie tutaj!
Facebook
Twitter
Instagram

3 Replies to “Czy mogę SIEBIE prosić do tańca?

  1. The prostate related is an essential portion of a male’s the reproductive system. It secretes fluids that assist the transportation and activation of sperm. The prostate is found just as you’re watching rectum, below the bladder and around the urethra. When there is prostate problem, it is almost always really really irritating and inconvenient for your patient as his urinary system is directly affected.

    The common prostate health issues are prostate infection, enlarged prostate and cancer of the prostate.

    Prostate infection, also called prostatitis, is the most common prostate-related problem in men younger than 55 yrs . old. Infections of the men’s prostate are classified into four types – acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

    Acute bacterial prostatitis will be the least common of most forms of prostate infection. It is a result of bacteria perfectly located at the large intestines or urinary tract. Patients may experience fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated through the use of antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to relieve the swelling.

    Chronic bacterial prostatitis is often a condition connected with a particular defect within the gland and the persistence presence of bacteria inside the urinary tract. It can be due to trauma to the urinary tract or by infections via other regions in the body. A patient can experience testicular pain, spine pains and urination problems. Although it is uncommon, it may be treated by removal of the prostate defect accompanied by the utilization antibiotics and NSAIDs to take care of the inflammation.

    Non-bacterial prostatitis is the reason for approximately 90% of all prostatitis cases; however, researchers have not even to determine the sources of these conditions. Some researchers believe chronic non-bacterial prostatitis occur as a result of unknown infectious agents while other think that intensive exercise and heavy lifting might cause these infections.

    Maintaining a Healthy Prostate

    To prevent prostate diseases, a proper weight loss program is important. These are some of the actions to keep your prostate healthy.

    1. Drink sufficient water. Proper hydration is important for overall health and this will also keep your urinary track clean.

    2. Some studies advise that several ejaculations each week will help to prevent cancer of prostate.

    3. Eat steak in moderation. It has been shown that consuming more than four meals of beef per week will raise the likelihood of prostate diseases and cancer.

    4. Maintain an effective diet with cereals, vegetable and fruits to be sure sufficient intake of nutrients necessary for prostate health.

    The most significant measure to consider to ensure a wholesome prostate would be to opt for regular prostate health screening. If you are forty years and above, you should choose prostate examination at least once 12 months.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *